ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

 

 

                                                                                    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

 

 

 

          ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

               ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

 "ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ"

Διδακτικό σενάριο  

                 Σχολικό έτος 2010-11,  Ιστορία  Β΄  Γυμνασίου

                  ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΟΝΔΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

ΕΖΗΣΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΒΑΡΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΖΕΠΠΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΛΗΜΕΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ ΔΑΡΒΥΡΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ ΘΥΜΑΤΑΙ ΚΑΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Η ΑΓΩΝΙΑ ΜΙΑΣ ΜΑΝΑΣ ΚΑΡΡΑ ΒΕΡΟΝΙΚΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Ο ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΣ ΤΡΑΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΕΟΦΙΛΑΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΒΕΝΟΛΙΑ ΜΑΡΙΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΠΑΠΑΤΣΙΡΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΘΥΜΑΤΑΙ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΙΟ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΡΚΟΥΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΑΥΡΙΑΝΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΕΖΗΣΑ ΚΙ ΕΓΩ ΤΙΣ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΣΠΙΩΤΗ ΗΛΙΑΝΝΑ

 2011-12:  Και κατά το σχολικό έτος 2011-12, στο οικείο κεφάλαιο της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου υλοποιήσαμε το σενάριο που περιγράφεται παραπάνω. Οι μαθητές/τριες επέλεξαν το φανταστικό αφηγητή που επιθυμούσαν και έγραψαν στην τάξη κείμενα με τίτλο "Ήμουν κι εγώ εκεί" και στη συνέχεια τα πληκτρολόγησαν, με την προσθήκη κάποιων στοιχείων ή λίγων διορθώσεων. Ι. Κονδυλόπουλος

                             "ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ"  ΑΠΟ ΤΗ Β΄  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-12
                                                                     ΦΛΩΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑ        (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΥ)
                                                                                    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ ΠΕΤΡΟΣ (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ)
                                                              ΚΟΥΚΟΥΛΟΜΜΑΤΗΣ ΗΛΙΑΣ     (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ)
                                                               ΚΑΡΑΜΑΔΟΥΚΗ-ΡΙΤΣΟΥ ΝΙΚΟΛΙΝΑ  (ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ)
                                                                   ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ ΕΛΕΝΑ          (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΙΕΡΕΑ)
                                                                                          ΡΕΜΠΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ      (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑ)
                                                                   ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΥ ΜΑΡΙΑ       (ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ)

                           ΚΡΙΤΣΕΠΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ    (ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ)

                                                                                           ΓΕΩΡΓΑΝΕ ΙΩΑΝΝΑ       (ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ)

                                  ΦΟΥΝΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΣΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΗ)

                                                                    ΚΟΚΟΖΟΥ ΠΩΛΙΝΑ        (ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ)

 

                                                            ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

                                     ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 

 

       ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 5ου αι. π.Χ.    

 

Εισαγωγικό σημείωμα

               Διδακτικό σενάριο με αξιοποίηση του λογισμικού Π.Ι. και του διαδικτύου

                 Σχολικό έτος 2009-10,  Ιστορία  Α΄  Γυμνασίου

              ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΟΝΔΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΖΕΠΠΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΡΑΔΙΝΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΒΕΝΟΛΙΑ ΜΑΡΙΑ
ΜΕΡΑ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΑΠΑΤΣΙΡΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΩΝΑ ΚΑΡΚΟΥΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΕΥΘΥΔΙΚΟΥ ΒΕΡΓΑΚΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΝΟΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΕΥΘΥΔΙΚΟΥ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ- ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΕΝΑΣ ΔΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΣΙΑΣΤΕΣ ΔΑΡΒΥΡΗ ΙΩΑΝΝΑ
Η ΚΛΕΙΤΙΑ ΑΝΑΠΟΛΕΙ ΤΟ ΓΑΜΟ ΤΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΗ - ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΣΠΙΩΤΗ ΗΛΙΑΝΑ
ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΤΙ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΦΑΓΑΝ ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΕΛΕΝΑ
ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΖΑΡΑΦΩΝΙΤΗ ΜΑΙΡΗ
ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΦΙΛΙΠΠΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΑΜΦΙΕΣΗ - ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΘΕΟΦΙΛΑΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΠΟΥΛΟΚΕΦΑΛΟΣ ΦΩΤΙΟΣ
ΜΥΡΤΙΣ: Η ΕΓΓΟΝΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΔΙΚΟΥ ΚΑΙ Ο ΛΙΜΟΣ ΤΣΑΤΟΥΜΑ ΓΕΩΡΓΙΑ

 

 

 

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

 

Νικηφόρου Βρεττάκου, Τα δεκατέσσερα παιδιά

Με την ευκαιρία του "έτους Βρεττάκου", μελετήσαμε το απόσπασμα με τίτλο "Τα δεκατέσσερα παιδιά" από το ποίημα "Στη γυναίκα με το τσακισμένο χέρι". Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να φανταστούν τι απέγινε ένα από τα δεκατέσσερα αυτά (ανώνυμα) παιδιά και να γράψουν την ιστορία του.

Διαβάστε πώς φαντάστηκε την πορεία του βίου ενός από αυτά, του Κώστα, η Ελεάννα Σκιαδά (Β΄ Γυμνασίου)

 

 

                                                                                      

                                                ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ        

 

          ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                               ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

        Εισαγωγικό σημείωμα

            του Ι. Κονδυλόπουλου

Τα ερεθίσματα:

Ø      Η διάλεξη στο σχολείο μας του επικ. Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου κ. Α. Τραυλού με τίτλο «Σχολείο: ο ασφαλέστερος χώρος για τη διαπαιδαγώγηση και τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των παιδιών».

Ø      Το αφιέρωμα της ιστοσελίδας του σχολείου μας με εργασίες των μαθητών της Γ΄ τάξης για τις διάφορες μορφές ρατσισμού.

Ø      Πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή για την αύξηση των κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας στην εκπαίδευση και η συζήτηση που επακολούθησε στην τάξη, όπου συμφωνήθηκε ότι για τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας απαιτείται πρόληψη και όχι καταστολή.http://www.megatv.com/article.asp?catid=14693#toppage

Τα κείμενα που μελετήθηκαν: 1. «Λεώνη» της Μαρίας Πυλιώτου, που παρατίθεται στο Ανθολόγιο Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου και αφορά ένα κορίτσι που αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα.

2. «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς» της Μαρούλας Κλιάφα, ό.π., όπου ανταλλάσσουν επιστολές ένα κορίτσι με κινητικά προβλήματα με μια συνομήλική της, αλβανικής καταγωγής).

Το σκεπτικό: να παραγάγουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, χωρίς προειδοποίηση μέσα στην τάξη σε μία διδακτική ώρα, τα δικά τους αφηγηματικά κείμενα. Τους ζητήθηκε, λοιπόν, να υποδυθούν ένα πρόσωπο που σε κάποια στιγμή της ζωής του βιώνει τον κοινωνικό ρατσισμό και την απόρριψη και να αφηγηθούν σε πρώτο ρηματικό πρόσωπο: α. τι έχει συμβεί , β. τι αισθάνεται και γ. πώς σκοπεύει να αντιδράσει.

Στόχος της εργασίας αυτής ήταν να μεταφερθούν οι μαθητές στη θέση του προσώπου που βιώνει την απόρριψη και να αντιληφθούν τα συναισθήματά του, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να αποφεύγουν ρατσιστικές συμπεριφορές στο μέλλον. Μέσω της ενσυναίσθησης οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιεργούν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και εκφράζουν δημιουργικά τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους. Άλλωστε, αυτό είναι κυρίως το ζητούμενο και όχι η πάση θυσία καλλιέργεια του λογοτεχνικού τους ταλέντου (αν και, όπως είναι φυσικό, όπου κάτι τέτοιο διαπιστώνεται, ενθαρρύνεται και ενισχύεται).

Κριτική: Οι μαθητές και μαθήτριες ανταποκρίθηκαν σε ικανοποιητικότατο βαθμό σε αυτή την εργασία, παράγοντας κείμενα για κάθε μορφή ρατσισμού και αποδεικνύοντας ότι είναι ευαισθητοποιημένοι/ες σε τέτοιου είδους ζητήματα. Μικρό δείγμα γραφής τους παρατίθεται παρακάτω.

 

                                                                                      ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ:

«Το κορίτσι με το αναπηρικό» …

της μαθήτριας Ελεάννας Σκιαδά,

Α΄ Γυμνασίου Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης

 Μετά το ατύχημα τα πάντα άλλαξαν! Ο ουρανός της ψυχής μου μαύρισε και ο ήλιος που βασίλευε για πάντα εκεί μέσα, τώρα έσβησε σαν λιωμένο κερί. Δεν αντέχω άλλο αυτή τη συμπεριφορά, αυτό τον τρόπο ζωής. Οι άνθρωποι  γύρω μου μού συμπεριφέρονται λες και είμαι κάτι εντελώς διαφορετικό, κάτι τελείως άγνωστο και πρωτόγνωρο γι’ αυτούς. Πιστεύω πως νιώθουν σαν μικρά παιδιά που για πρώτη φορά κάνουν την απόπειρα να περπατήσουν. Έτσι με αντιμετωπίζουν. Σαν κάτι που φοβούνται να πλησιάσουν, να ζήσουν, να γνωρίσουν. Τα Το μόνο που έχω είναι ένα καροτσάκι αντί για πόδια, τίποτα παραπάνω ή λιγότερο…

  Κάθε μέρα στο σχολείο είναι μία επίγεια ‘’κόλαση’’ για μένα. Τα α παιδιά δε μου μιλούν, δε με πλησιάζουν, αλλά πολλά από αυτά με κοροϊδεύουν και με ειρωνεύονται: ’’Κοίτα πως είναι. Πώς κατάντησε έτσι; ή ‘’Ε! Σιδεροκόριτσο’’ ή ακόμα ‘’Εσύ με το αναπηρικό καροτσάκι!’’. Οι λέξεις αυτές τρυπώνουν σαν μαχαίρι στην καρδία μου και την κόβουν σε χίλια μικροσκοπικά κομμάτια. Κανένας δεν με ξέρει σαν Ηρώ, αλλά σαν ‘’το κορίτσι με το αναπηρικό’’. Έτσι περνούν καθημερινά οι ώρες του διαλείμματος. Αλλά και οι ώρες διδασκαλίας είναι κάτι το διαφορετικό.

 Κάθομαι μόνη μου σε ένα θρανίο κοντά στο παράθυρο, απ’ όπου εισέρχεται άπλετο φως .Δεν έχω κανέναν να με βοηθήσει όταν χρειάζομαι κάτι και ποτέ η ψυχή μου δεν είναι ήσυχη. Φοβάμαι πώς να μετακινηθώ… Φοβάμαι πώς θα πιάσω το μολύβι μου αν πέσει κάτω… Φοβάμαι μη χτυπήσω… Φοβάμαι…

  Παρόλα αυτά, κάποτε πρέπει όλα αυτά να τα αντιμετωπίσω, και μάλιστα όσο πιο γρήγορα γίνεται! Είναι η πρώτη φορά που δε νιώθω σίγουρη για τον εαυτό μου, που δεν έχω τη σιγουριά και την αισιοδοξία που χρειάζεται. Αλλά θα προσπαθήσω. Και θα τα καταφέρω! Θα τα καταφέρω, έτσι δεν είναι;

 

 

                                                      ΟΛΕΣ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΤΥΣΙΜΟ, της Αγγελικής Ρέμπελου
                                                      ΚΑΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ,  της Δήμητρας Ντελαλή
                                                      ΚΟΡΟΪΔΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ , του Ευάγγελου Φουντά
                                                      ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΑΤΡΙΔΑ, της Έλενας Βαμβακάρη
                                                      ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ, της Ειρήνης Κορκανά
                                                      Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, της Μαρίας Γιαννιά
                                                 ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ, της Κυριακής Πηγαδιώτη

  Παπατσίρου Μαριάννα, Β3 - 2011

                 ΠΡΩΙΝΟ ΑΣΤΡΟ   

         ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄  Γυμνασίου του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης μελέτησαν το ποίημα

στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και ζωγράφισαν στην ώρα των Καλλιτεχνικών έργα 

εμπνευσμένα από το ποίημα.

  

Υπεύθυνοι: Κονδυλόπουλος Ιωάννης,  Βογά Θεοπίστη

Ανοίξτε την παρουσίαση

      

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

     

          Πάνω σ΄ ένα ξένο ... ποίημα

 

     Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄  Γυμνασίου του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης μελέτησαν νανουρίσματα

στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και έγραψαν τους δικούς τους σίχους.

                     Διδάσκων: Κονδυλόπουλος Ιωάννης

                                                                     Εισαγωγικό σχόλιο

           Οι στίχοι των μαθητών

                                                                 

 

 

 

 

2011-12: ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών του "Νέου Σχολείου", επεξεργαστήκαμε κείμενα για την ενότητα "Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον".

                                                                       Παρατίθενται ενδεικτικά δείγματα δημιουργικής γραφής των μαθητών/τριών

(ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΟΝΔΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)

 

Ένα παραμύθι για τα "ΚΑΜΕΝΑ"

Μελετώντας το ποίημα του Μιχάλη Γκανά "Στα καμένα" σκεφθήκαμε να το αποδώσουν οι μαθητές/τριες ως παραμύθι. Γιατί μόνο σαν ένα κακό παραμύθι μοιάζει η τεράστια καταστροφή που συντελείται κάθε χρόνο με τα δάση που καίγονται.

Κακιά μάγισσα-καμένος/χαμένος παράδεισος, καλή νεράιδα, επιστροφή στην πρότερη ευτυχία: στο σχήμα αυτό, που επανέρχεται παραλλαγμένο ή αυτούσιο στα παραμύθια, κλήθηκαν να κινηθούν οι μαθητές/τριες και, με αφορμή το ποίημα, να γράψουν το δικό τους παραμύθι.

Ακολουθούν χαρακτηριστικά δείγματα:

Ο χαμένος Παράδεισος, της Πανωραίας Δημάκη Α1

Μια αποφασιστική αλλαγή, της Σταματικής Βάρλα, Α1

Το τέρας, της Δανάης Καρβούνη, Α1

Ένα δάσος γεμάτο ζωή, της Ευαγγελίας Καπετανέα, Α1

Το δάσος του καμένου χαμομηλιού, της Βερενίκης Μόρσινκ-Παλούμπa, Α2

 

Με τη Β΄ Γυμνασίου μελετήσαμε το ίδιο ποίημα, αλλά αυτή τη φορά για τη συγγραφή του σύντομου παραμυθιού οι μαθητές/τριες δούλεψαν μέσα στη τάξη ανά ομάδες. Ακολουθούν τα παραμύθια που έγραψαν οι ομάδες ... >>>>>

 

 

 

   Για τους Ινδιάνους    

            Στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών του "Νέου Σχολείου", επεξεργαστήκαμε κείμενα για την ενότητα "Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον". Ένα από αυτά ήταν και η επιστολή του Ινδιάνου Σηάτλ στον Πρόεδρο των Η.Π.Α.  με τίτλο "Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο".

 

Μεγαλούπολη -  Ινδιάνικο χωριό

(Εύη Αθανασοπούλου, Α1)

 

Από το κείμενο "Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο" εμπνεύστηκε και η Δανάη Καρβούνη (Α1), που έγραψε το παρακάτω ποίημα:  

                                                                  

       Να ΄μασταν όλοι σαν κι αυτούς,

άνθρωποι-φύση ένα,

μαζί ν΄ αγωνιζόμαστε

όλοι για τον καθένα.

 

Όμως μια και δεν έγινε,

και βλέπω δε θα γίνει,

πρέπει να κάνουμε παιδιά

ό,τι μας έχει μείνει,

ώστε να χτίσουμε μαζί

ένα καλύτερο παρόν

και, πάνω απ΄ όλα, μέλλον!

 

Να 'μασταν όλοι σαν κι αυτούς

άνθρωποι-φύση ένα,

μαζί ν΄ αγωνιζόμαστε

όλοι για τον...  κανένα.

Να 'μασταν όλοι σαν κι αυτούς

τους Ινδιάνους ...τους σοφούς!

                        Δανάη Καρβούνη (Α1)

 

                                                                                              

"Το μαύρο κύμα"

Μετά τη μελέτη αποσπάσματος (από βιβλίο του Λουίς Σεπούλβεδα)  με τίτλο "Το μαύρο κύμα", όπου περιγράφεται η εναγώνια προσπάθεια ενός γλάρου, της Κενγκά, να ξεφύγει από μια πετρελαιοκηλίδα, ζητήθηκε από τους μαθητές να συνεχίσουν την ιστορία από το σημείο όπου η Κενγκά, προσπαθεί να μιμηθεί τον Ίκαρο με την ελπίδα να λιώσει ο ήλιος το πετρέλαιο που έχει εμποτίσει τις φτερούγες της. Ο τίτλος της εργασίας που ανατέθηκε να συγγράψουν  οι μαθητές ήταν "Ο ήλιος βλέπει την Κενγκά να πλησιάζει. Τι σκέφτεται, άραγε;"

Ενδεικτικά παρατίθεται το κείμενο της μαθήτριας του Α2 Γεωργίας Μηλιάκου >>>>>

"Η Κενγκά κατευθύνεται προς τον ήλιο" της Κρικέλλα Αγγελικής, Α2

 

 

Για να διαβάσετε περισσότερα ποιήματα μαθητών/τριών και να δείτε εργασίες τους στο πλαίσιο του νέου προγράμματος σπουδών, πατήστε ΕΔΩ

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ