ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

                       

                            ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ

                                                                                   

                                                                                 ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

(ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΟΝΔΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)

Στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών του "Νέου Σχολείου",

επεξεργαστήκαμε κείμενα για την ενότητα "Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον".

                                                                       Παρατίθενται ενδεικτικά δείγματα των εργασιών των μαθητών/τριών

                                                       

                       *  "ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ": Ζωγραφιές των μαθητών/τριών Α΄Γυμνασίου   

                                       *      "Μαρκοβάλντο ή οι εποχές στην πόλη": Παρουσίαση διηγημάτων της συλλογής από τη Δέσποινα Μηνακάκη

 

 

 * Ένα παραμύθι για τα "ΚΑΜΕΝΑ"

Μελετώντας το ποίημα του Μιχάλη Γκανά "Στα καμένα" σκεφθήκαμε να το αποδώσουν οι μαθητές/τριες ως παραμύθι. Γιατί μόνο σαν ένα κακό παραμύθι μ

οιάζει η τεράστια καταστροφή που συντελείται κάθε χρόνο με τα δάση που καίγονται. Κακιά μάγισσα, καμένος/χαμένος παράδεισος, καλή νεράιδα, επιστροφή στην πρότερη ευτυχία: στο σχήμα αυτό, που επανέρχεται παραλλαγμένο ή αυτούσιο στα παραμύθια, κλήθηκαν να κινηθούν οι μαθητές/τριες και, με αφορμή το ποίημα, να γράψουν το δικό τους παραμύθι.  Ακολουθούν χαρακτηριστικά δείγματα:

Ο χαμένος Παράδεισος, της Πανωραίας Δημάκη Α1

Μια αποφασιστική αλλαγή, της Σταματικής Βάρλα, Α1

Το τέρας, της Δανάης Καρβούνη, Α1

Ένα δάσος γεμάτο ζωή, της Ευαγγελίας Καπετανέα, Α1

Το δάσος του καμένου χαμομηλιού, της Βερενίκης Μόρσινκ-Παλούμπa, Α2

 

Με τη Β΄ Γυμνασίου μελετήσαμε το ίδιο ποίημα, αλλά αυτή τη φορά για τη συγγραφή του σύντομου παραμυθιού οι μαθητές/τριες δούλεψαν μέσα στη τάξη ανά ομάδες. Ακολουθούν τα παραμύθια που έγραψαν οι ομάδες ... >>>>>

Η Ελεάννα Σκιαδά έγραψε  ένα επιπλέον παραμύθι

 

*    Για τους Ινδιάνους      

Ένα από τα κείμενα που επεξεργαστήκαμε  στην ενότητα "Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον" ήταν και η επιστολή του Ινδιάνου Σηάτλ στον Πρόεδρο των Η.Π.Α.,

  με τίτλο "Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο". Οι μαθήτριες του Α2

Κουτρουμάνη Ελευθερία, Μόρσινκ-Παλούμπα Βερενίκη και Μηλιάκου Γεωργία ετοίμασαν μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση για την καταγωγή και τον πολιτισμό των Ινδιάνων.

 Ανοίξτε την παρουσίαση "Η Ιστορία των Ινδιάνων"

 

Μεγαλούπολη -  Ινδιάνικο χωριό

(Εύη Αθανασοπούλου, Α1)

 

Από το κείμενο "Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο" εμπνεύστηκε και η Δανάη Καρβούνη (Α1), που έγραψε το παρακάτω ποίημα:  

                                                                  

       Να ΄μασταν όλοι σαν κι αυτούς,

άνθρωποι-φύση ένα,

μαζί ν΄ αγωνιζόμαστε

όλοι για τον καθένα.

 

Όμως μια και δεν έγινε,

και βλέπω δε θα γίνει,

πρέπει να κάνουμε παιδιά

ό,τι μας έχει μείνει,

ώστε να χτίσουμε μαζί

ένα καλύτερο παρόν

και, πάνω απ΄ όλα, μέλλον!

 

Να 'μασταν όλοι σαν κι αυτούς

άνθρωποι-φύση ένα,

μαζί ν΄ αγωνιζόμαστε

όλοι για τον...  κανένα.

Να 'μασταν όλοι σαν κι αυτούς

τους Ινδιάνους ...τους σοφούς!

                        Δανάη Καρβούνη (Α1)

 

Σε παρόμοιο κλίμα με το κείμενο "Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο" κινείται το βιβλίο "Ο Παπαλάνγκι",  το οποίο διάβασε στο πλαίσιο της ενότητας "Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον" και μας το παρουσιάζει ο Γιάννης Πανδής (Α3) >>>>

                                                                                               

 

                                                                                               * "Η ζωή στη φύση"

                                                                         Ζωγραφιές με βάση το κείμενο της Ευγ. Φακίνου: "Η ζωή στη Σύμη"

 

                                                         της Κωνσταντίνας Κουκούτση, Α1

                        της Ευαγγελίας Καπετανέα, Α1

Η ζωή στη Σύμη και στην Αθήνα, της Άναμπελ Ντέι, Α3

 

 

Η παλιά Σπάρτη: εικόνες πριν από την αντιπαροχή και την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος

Εμπνευσμένη από τα κείμενα της ενότητας (π.χ. "Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας" της Μ. Ιορδανίδου, "Χαλασμένες γειτονιές" του Κ. Χαρπαντίδη) η εργασία της Κουντάνη Θεοδώρας-Ελέσας  (Α1)

 

 

Με ποδήλατο στον Ταΰγετο

Μια αυθεντική εμπειρία του μας αφηγείται ο Δημήτρης Καββούρης (Α1), που επισκέφθηκε τον Ταΰγετο μαζί με άλλους ποδηλάτες.

Το όμορφο βουνό μάς καλεί όλους να το επισκεφθούμε και να το εξερευνήσουμε. Διαβάστε το κείμενο του Δημήτρη. >>>>>>>

 

 * "Το μαύρο κύμα"

Μετά τη μελέτη αποσπάσματος (από βιβλίο του Λουίς Σεπούλβεδα)  με τίτλο "Το μαύρο κύμα", όπου περιγράφεται η εναγώνια προσπάθεια ενός γλάρου, της Κενγκά, να ξεφύγει από μια πετρελαιοκηλίδα, ζητήθηκε από τους μαθητές να συνεχίσουν την ιστορία από το σημείο όπου η Κενγκά, προσπαθεί να μιμηθεί τον Ίκαρο με την ελπίδα να λιώσει ο ήλιος το πετρέλαιο που έχει εμποτίσει τις φτερούγες της. Ο τίτλος της εργασίας που ανατέθηκε να συγγράψουν  οι μαθητές ήταν "Ο ήλιος βλέπει την Κενγκά να πλησιάζει. Τι σκέφτεται, άραγε;"

Ενδεικτικά παρατίθεται τα κείμενα των μαθητριών του Α2 Γεωργίας Μηλιάκου

και  Κουντάνη Θεοδώρας-Ελέσας >>>>

"Η Κενγκά κατευθύνεται προς τον ήλιο" της Κρικέλλα Αγγελικής, Α2

 

 

* Δύο ποιήματα σε μία ζωγραφιά...

Στο πλαίσιο της ενότητας "Εικόνες της Ελλάδας στην ποίηση" (Α΄ Γυμνασίου-Πιλοτικό σχολείο) μελετήσαμε παράλληλα τα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη

"Ο ήλιος" και "Το τρελοβάπορο". Η Πανωραία Δημάκη (Α1) είχε την έμπνευση να συζεύξει τις εικόνες των δύο ποιημάτων σε μια ζωγραφιά.

 

 

***********************************************************************

 

 

ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΟΡΚΑΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ Ο.Η.Ε "Η Τέχνη για την Ειρήνη - 2012"     

Χέρια στην Ειρήνη-Χέρια στον Πόλεμο

(Ειρήνη Κορκανά, 29-4-2012)

 

***********************************************************************

 

Οδηγώντας χωρίς κράνος -  Χαρούμενος αναβάτης-έως πότε όμως;

Σκίτσο του Σταύρου Μουστάκη, Α1

 

 

 

                                                                                              

ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΠΕΤΩ

της Δέσποινας Μηνακάκη, Α2 

 

Μ΄ αρέσει σίγουρα η γη ,

πολύ την αγαπώ ,

θα προτιμούσα, όμως, να πετώ

ψηλά στον ουρανό .

 

Να ‘χα γονείς τις αστραπές ,

δάσκαλο έναν κεραυνό .

Θα προτιμούσα να πετώ

δίπλα σε έναν αετό .

 

Να ‘χα για συγγενείς τα σύννεφα ,

για οδηγό μου τον αέρα .

Θα προτιμούσα να πετάω

απ’ την ατμόσφαιρα πιο πέρα .

 

Να ‘μουνα στο διάστημα ,

σε κάποιον άλλο πλανήτη .

Θα προτιμούσα να πετάω

γύρω απ’ την Αφροδίτη .

 

Κι αφού δε θα μπορούσα να ‘χω

για συντροφιά μου δυο ήλιους ,

θα προτιμούσα να πετάω

μαζί με όλους μου τους φίλους!

 

Διαβάστε περισσότερα ποιήματα της Δέσποινας Μηνακάκη

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η "Ασπίδα της Σπάρτης μέσα από τα μάτια των συντελεστών της"

Συνεντεύξεις της κ. Παπασταθάκη Π.  και των μαθητών που έλαβαν μέρος στην παράσταση:

τι αποκόμισαν, τι ένιωσαν, πώς εργάστηκαν;

Από τις μαθήτριες Τραιφόρου Κ., Παναγάκη Ι. (Γ3)

 

 

Ποίημα μαθητή για την εξέγερση του Πολυτεχνείου

Δίψα για λευτεριά...

Στην είσοδο καθόντουσαν

 δυο μέρες και δυο νύχτες

Παιδιά με μάτια ανοικτά

Και δίψα για τη λευτεριά

 

Πολλά πεθάνανε νωρίς

Χωρίς να δουν φώς της αυγής

Παιδιά με μάτια ανοικτά

Και δίψα για τη λευτεριά

 

  Μες   στο σχολειό της Λευτεριάς

Της μαύρης νύχτας  ο φονιάς

Εμπήκε μέσα με το τανκς

Για να τους πάρει την πνοή

Να σταματήσει ο σαματάς

 

                                                                                                                                      Σταύρος Μουστάκης  Α΄2

                                                                                                                 

 

 

                                                                                               Για το Πολυτεχνείο...

                                    της Αντωνίας Βουλουμάνου, Α1

 

 

"OΙ ΠΙΤΣΙΡΙΚΟΙ": Κύκλωπας και Οδυσσέας

O Σταύρος Μουστάκης (Α2) έδωσε ένα διαφορετικό τέλος στο αφήγημα "Οι Πιτσιρίκοι" (βλ. ΚΝΛ, Α΄ Γυμνασίου, σελ. 82),

ακολουθώντας τη βασική αντίθεση του κειμένου (Πιτσιρίκος//Οδυσσέας, Γερμανός // Κύκλωπας).

 

 

       

                        Η-Βαγγελιώ-δεν-είσαι-εντάξει, του Γ. Σκαμπαρδώνη (ΚΝΛ, Α΄ Γυμνασίου:  διευθετώντας το χρόνο της αφήγησης)                            

                                                                                                                                                      της Κουντάνη Ελέσας, Α2

 

 

 

Τι έπαιξε ο Νιόνιος στο Λαύριο; (ΚΝΛ, Β΄ Γυμνασίου)

                                           της Κατερίνας Λιόλιου, Β΄ Γυμνασίου

 

                                του Σπύρου Παππά, Β΄ Γυμνασίου

Διαβάστε τις εργασίες των μαθητών της Β΄τάξης σχετικά με το ποίημα αυτό >>>>>

 

 

 

 

 

ΣΤΟΛΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ

 

ΑΓΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΟΔΥΣΣΕΙΑ"

ΤΜΗΜΑ Α2 (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Μ.)

 

 

HOLIDAYS IN GREECE

ΤΜΗΜΑ Α2 (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΛΑΓΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ)

 

 

FAMOUS STARS

ΤΜΗΜΑ Α2 (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΛΑΓΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ)

 

SPORTS

ΤΜΗΜΑ Α2 (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΛΑΓΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ)

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ΤΜΗΜΑ Α2 (ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ)

 

 

 

 

Εμπνέομαι, γράφω, δημιουργώ...

Επίσκεψη του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού

 

 

Κάντε κλικ εδώ, για να επιστρέψετε στην        Αρχική Σελίδα

 

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ