ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

                              ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ                 

 

2-11-2012: ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΤΗΝ "ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ 2012"!

 

4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ»

ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ:

*    ΓΝΩΡΙΖΩ τους Λάκωνες ποιητές:

·        > Γιάννη Ρίτσο, το όνομα του οποίου φέρει το σχολείο μου:  http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/ritsos.htm

·         > και Νικηφόρο Βρεττάκο, τα 100 χρόνια από τη γέννηση του οποίου γιορτάζουμε εφέτος: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/2012_vrettakos.htm

Οι σελίδες αυτές προσφέρουν πολυμεσικό υλικό και αποτελούν Πύλες εισόδου σε ειδικές ιστοσελίδες για τους ποιητές.

 

*    ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΙ για τη δραστηριότητα του σχολείου στα Νέα Προγράμματα Σπουδών και συγκεκριμένα στην:

·        Τοπική Ιστορία: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/topiik_ist.htm

·        Δημιουργική γραφή: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/topiik_ist.htm

 

*    ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ την πορεία υλοποίησης των Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών Προγραμμάτων του σχολείου,

γνωρίζω  τον τόπο μου και τον προβάλλω σε όλη την Ελλάδα μέσα από τις αναρτημένες εργασίες:

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/peribalontika_programata.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/lakonia_sparth.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/kastra.htm

 

*    ΑΠΟΚΤΩ ΓΝΩΣΕΙΣ από τις εργασίες των συμμαθητών μου και τους βοηθώ να αποκτήσουν κι εκείνοι γνώσεις με τις δικές μου εργασίες:

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/sxolikh_zwh.htm

 

*    ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ τα ταλέντα μου και δημοσιεύω κείμενά μου στη μαθητική μας εφημερίδα:  

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/math_ephhm.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/lesxh_anagnwshs.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/engl_workshop.htm

 

*    ΞΑΝΑΖΩ τις εκπαιδευτικές μας επισκέψεις, τις εκδηλώσεις και τις γιορτές του σχολείου και συμπληρώνω τις γνώσεις που αποκόμισα από αυτές:

 http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/drasthriothtes.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/aspida.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/giortes.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/ekp.episk.htm

 

*    ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ την ανάγκη για συνεργασία και αλληλεγγύη με τους συνανθρώπους μου και για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία:

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/koinwnia.htm

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/anoixto_sx.htm

 

*    ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ σε μαθητικούς διαγωνισμούς:

      http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/mathites_peiramatikou.htm

 

*    ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΜΑΙ με τη χρήση των ηλεκτρονικών εργαλείων και καλλιεργώ τον ψηφιακό γραμματισμό:

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/grammatismos.htm

 

*    ΜΕΤΑΒΑΙΝΩ στις  ιστοσελίδες και τα ιστολόγια των καθηγητών μου και της τάξης μου:

http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/kentriki.htm

 

*    ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΩ τους κινδύνους από την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου και τις ωφέλειες από την ορθή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του.

 

 

****

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ;

Ένα χρήσιμο ηλεκτρονικό εργαλείο, που μας βοηθά νε μελετήσουμε θέματα ή τεχνικές σε ολόκληρο το έργο ενός λογοτέχνη είναι ο Συμφραστικός Πίνακας Λέξεων. Για να διαβάσετε πώς μπορούμε να τον αξιοποιήσουμε στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, πατήστε εδώ. >>>

****

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ

Κείμενα, υπερσύνδεσμοι, πολυμεσικό υλικό, εργασίες μαθητών

   2012: ΕΤΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΒΡΕΤΤΑΚΟΥ         

 

 

 

****

ΜΕΛΕΤΩ ΜΕ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

                                                                         Τραγωδία: ανακεφαλαίωση on Prezi

Τραγωδία: παρουσίαση του Ι. Κονδυλόπουλου για την επανάληψή σας στην Ελένη" του Ευριπίδη

Διαβάστε εργασίες των μαθητών/τριών για την αρχαία ελληνική τραγωδία

 

***

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΛΕΞΙΚΩΝ

Απρόσωπα ρήματα και απρόσωπες εκφράσεις

Καταγραφή με χρήση Ηλεκτρονικού Λεξικού

και παραδείγματα χρήσης:

εργασία της Ελεάννας Σκιαδά

                                     Διαβάστε σχετικά ....

 

Τα αχώριστα μόρια

Εργασίες της Β΄ Γυμνασίου

Καταγραφή με χρήση Ηλεκτρονικού Λεξικού

και παραδείγματα χρήσης

                                Διαβάστε σχετικά ...

******************************

 

 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ:

 >>> TO BLOG ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Διαχειρίστρια: Κακοκέφαλου Μαρία)

 >>> ΤΟ BLOG ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ  (Διαχειριστής: Κουτρουμάνης Νικόλαος-Σπυρίδων)

  >>>> ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΥΣ  ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

           Την  ιστοσελίδα της Παρασκευής Βαβαρούτσου

Το Βlog του Ι. Κονδυλόπουλου

Την πλατφόρμας ηλεκτρονικής διαχείρισης τάξης e-class

(Μαθήματα: Ιστορία, Γεωγραφία, Φυσική)

Το  Wiki "Με μέλημα μια μέλισσα" μαθητών/τριων Γ΄ Γυμνασίου (υπεύθυνη: Παλούμπα Ε.)

********************************************

 

 

ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

Το έχουμε τονίσει κατ΄ επανάληψη: το διαδίκτυο είναι εργαλείο δουλειάς, αλλά μπορεί να κρύβει κινδύνους που δε φανταζόμαστε!

Ενημερώνομαι σχετικά. Μαθαίνω να αποφεύγω τους κινδύνους!

Διαβάστε στο ηλεκτρονικό περιοδικό του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου θέματα που σχετίζονται

με την ασφαλή χρήση των "έξυπνων κινητών",  του facebook, των ιστοσελίδων.

Πατήστε εδώ, για να μεταβείτε στο ηλεκτρονικό περιοδικό...

Πατήστε εγώ, για να μεταβείτε στη σχετική ιστοσελίδα του ΠΣΔ

 

*****************************************

 

 

                                     ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ                                

  Σύνδεση του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

Ξεκίνησε η συνεργασία του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Σε πρώτο στάδιο η συνεργασία αφορά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Στη φάση αυτή καταγράφονται οι πρακτικές γραμματισμού και η διείσδυση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και συγκεκριμένα

της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Στην έρευνα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα, ανάμεσα σε αυτούς και από το σχολείο μας.

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας λειτουργεί ως συντονιστικό

και επιτελικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

σε θέματα γλωσσικής πολιτική

 

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Αγαπητοί γονείς,

Το Πειραματικό Γυμνάσιο Σπάρτης, πρωτοπόρο και ανοιχτό σε κάθε καινοτομία, υιοθετεί όλες τις δράσεις  που σηματοδοτούν την προσαρμογή του στην ψηφιακή εποχή και στις απαιτήσεις του Νέου Σχολείου. Ήδη από την περσινή σχολική χρονιά έχουν τοποθετηθεί σε τρεις αίθουσες διδασκαλίας διαδραστικοί πίνακες αφής, μαζί με τους αντίστοιχους φορητούς υπολογιστές, τους βιντεοπροβολείς και όλη την απαραίτητη καλωδίωση για τη δυνατότητα ενσύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο. Παράλληλα, ενημερώνεται σε καθημερινή βάση η ιστοσελίδα του σχολείου μας, που φιλοδοξεί όχι μόνο να αναδείξει τις πρωτοβουλίες των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης, αλλά κυρίως να αποτελέσει βήμα δημιουργικής έκφρασής τους. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκπονούν εργασίες  που αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας (http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/) ή σε ιστολόγια που συν-δημιουργούν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες και φιλοξενούνται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (http://blogs.sch.gr/). Επίσης, από τη φετινή σχολική χρονιά ξεκινά η συνεργασία του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (www.greeklanguage.gr)

Η χρήση των συστημάτων αυτών και του διαδικτύου θα βοηθήσει να κατακτήσουν οι μαθητές το νέο είδος γραμματισμού, τον κριτικό/ψηφιακό, όπως, άλλωστε, προβλέπεται από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Στις μέρες μας πολύς λόγος γίνεται για την ανάγκη να καλλιεργηθεί από το σχολείο ο νέος κριτικός ή ψηφιακός γραμματισμός, να εξοικειωθούν, δηλαδή, οι μαθητές/τριες με την κριτική αξιοποίηση των υπολογιστών και του διαδικτύου ως εκπαιδευτικών εργαλείων. Αυτό, ανάμεσα στα άλλα, προϋποθέτει και συνεπάγεται ότι τα παιδιά ελέγχουν και αξιολογούν την αξιοπιστία του υλικού που αντλούν από το διαδίκτυο και συνειδητοποιούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στην άκριτη και αλόγιστη χρήση του. Το διαδίκτυο δεν αποτελεί πανάκεια. Ωστόσο, η χρήση του κατά την εκπαιδευτική διαδικασία ευνοεί, σύμφωνα με την τρέχουσα αντίληψη, μια περισσότερο μαθητοκεντρική προσέγγιση του υλικού, ενδείκνυται για την εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, συντελεί στην καλλιέργεια συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και ανοίγει διαύλους επικοινωνίας με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Στόχος μας, λοιπόν, είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές μας ότι ο υπολογιστής τους ή το διαδίκτυο αποτελούν πρωτίστως εργαλεία γνώσης και όχι απλώς ένα πολύχρωμο και πολύβουο πάρκο διασκέδασης.

 Ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να συμμετάσχουν σε αυτό το καινούριο ταξίδι υπό τους όρους που προαναφέρθηκαν και να δείξουν τον απαιτούμενο σεβασμό στους υπολογιστές και στα διαδραστικά συστήματα του σχολείου τους, όχι μόνο προστατεύοντάς τα από τις φθορές, αλλά κυρίως αντιμετωπίζοντάς τα όπως πρέπει: ως μηχανές που μας βοηθούν στη δουλειά μας και όχι ως δυνάστες που θα μας υποδουλώσουν.

Το Πειραματικό Γυμνάσιο Σπάρτης είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για ένα γόνιμο διάλογο στο ζήτημα της ορθολογικής αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων και πόρων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

                                                                                     Με εκτίμηση,

                                                                                      Ο Διευθυντής

                                                                                     Θ. Καρράς

 

 

                                          

 

 

*****************************************************

 

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ

  •  

  • Για τα βιβλία της Α΄  Γυμνασίου πατήστε εδώ

  • Για τα βιβλία της Β΄  Γυμνασίου πατήστε εδώ

  • Για τα βιβλία της Γ΄  Γυμνασίου πατήστε εδώ

  •  

    ΟΔΗΓΙΕΣ

    1. Επιλέξτε το μάθημα που επιθυμείτε.

    2. Μετά την  περιγραφή και τους στόχους του μαθήματος, στο κάτω μέρος της σελίδας,  παρατίθεται

    το Βιβλίο του Μαθητή χωρισμένο σε διδακτικές ενότητες.

    3. Ανοίξτε την ενότητα που επιθυμείτε (π.χ. την 1η). Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει το Υλικό αναφοράς

    από όπου θα ανοίξετε το Βιβλίο μαθητή (ή ό,τι άλλο θεωρείτε απαραίτητο).

    (Προτιμήστε, εφόσον υπάρχει, τη μορφή HTML (ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ), καθώς σε αυτή τη μορφή είναι ευκολότερη η επεξεργασία του υλικού.)

     

    Για οποιαδήποτε απορία είμαστε στη διάθεσή σας.

     

    ***********************************************

     

    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

    "Με μέλημα ... μια μέλισσα" Περιπλανήσεις στις κυψέλες του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος

    (Υπεύθυνη:  Παλούμπα Ελένη)

     

    Η τελική παρουσίαση των μαθητών

     

    Για τις ανάγκες του προγράμματος, έχει διαμορφωθεί ο ιστοχώρος

    http://memelimamiamelissa.pbworks.com

    όπου αναρτώνται οι εργασίες

    Οι εργασίες  των μαθητών στο πρόγραμμα «με μέλημα … μια μέλισσα» (εφ’ όσον αυτοί το επιθυμούν) αναρτώνται, μελετώνται, σχολιάζονται και τροποποιούνται από τους ίδιους και από τους υπευθύνους του προγράμματος εκπαιδευτικούς, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

    http://memelimamiamelissa.pbworks.com

    Η διεύθυνση αυτή οδηγεί σε μια «κλειστή» ηλεκτρονική κοινότητα – χώρο κοινωνικής δικτύωσης (wiki), στην οποία η διαχείριση του υλικού που συλλέχθηκε και διαμορφώθηκε από τους μαθητές, γίνεται ομαδοσυνεργατικά και υπό την επίβλεψη και τον έλεγχο των υπευθύνων του προγράμματος. Η δράση αυτή, είναι σύμφωνη με την αρχική στοχοθεσία και τον προγραμματισμό μας για τη διάχυση της γνώσης, καθώς και με τις αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως αυτές ορίζονται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Επιπλέον, η χρήση wikis στη διδασκαλία, ως εκπαιδευτική μεθοδολογία με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση, θεωρείται διεθνώς από πολλές απόψεις ιδανική για τους μαθητές.

    Η συντονίστρια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

    «Με μέλημα … μια μέλισσα»

    Ελένη Γ. Παλούμπα

    10-6-2011: Συνάντηση μαθητών Πειραματικού Γυμνασίου και 2ου Δημοτικού Σπάρτης  

    Με μέλημα ... μια μέλισσα

    (Υπεύθυνη: Παλούμπα Ελένη)

     

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

    ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ 2ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ

    Την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011, 32 μαθητές της Β΄ τάξης  του Πειραματικού Γυμνασίου Σπάρτης υποδέχθηκαν στο χώρο του σχολείου τους 38 μαθητές της Δ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης μας, συνοδευόμενους από τις δασκάλες τους Γ. Τσεγκελίδου και Σ. Λεβεντάκη.

    Οι 32 μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου, κατά το τρέχον σχολικό έτος  έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  με τίτλο «Με μέλημα … μια μέλισσα: Περιπλανήσεις στις κυψέλες του φυσικού και του πολιτιστικού της περιβάλλοντος», υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών  Ε. Παλούμπα, Γ. Σταυρόπουλου και Γ. Τσώνη.

    Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες – γνώσεις – δεδομένα για τη μέλισσα και το Φυσικό και Πολιτιστικό της Περιβάλλον,  στη Φύση, σε Έντυπα, στο Διαδίκτυο, σε οικοσυστήματα όπως το κάστρο της Μονεμβασιάς, σε μελισσοκομικά εργαστήρια, σε κηροπλαστεία και αλλού, συγκεντρώνοντας  έτσι άφθονο υλικό για το πολυδιάστατο αυτό θέμα. Για τη διάχυση της κεκτημένης γνώσης, οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού θεωρήθηκαν ιδανικοί ως κοινωνοί, δεδομένου ότι στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος διδάχθηκαν στοιχεία για την ανατομία και φυσιολογία της μέλισσας, αλλά και τον τρόπο ζωής της και την οργάνωση της κοινωνίας των μελισσών.

     Διαβάστε περισσότερα...

     

                

     

     

     

    Κάντε κλικ εδώ, για να επιστρέψετε στην        Αρχική Σελίδα

     

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ