Καλώς ήλθατε στη νέα σχολική μας ιστοσελίδα!

Σε αυτόν τον ιστότοπο θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας και τη δραστηριότητά του. Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας, για να μάθετε περισσότερα. Στο αρχικό Μενού κάτω από την επιλογή Το Σχολείο μας μπορείτε να διαβάσετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις εγκαταστάσεις, τους εκπαιδευτικούς, τον κανονισμό λειτουργία και την αξιολόγηση του σχολείου. Μπορείτε, τέλος, να μεταβείτε στην παλιά μας ιστοσελίδα, για να περιηγηθείτε στο πλούσιο αρχείο και να μελετήσετε υλικό για τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο

Τα τελευταία μας νέα!

Στο 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης Γιάννης Ρίτσος τη φετινή σχολική χρονιά θα λειτουργήσει όμιλος με θέμα  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ  κάθε Τρίτη 1.20-2.20 μ.μ. και Πέμπτη  2.00-3.00 μ.μ. με υπεύθυνη καθηγήτρια την κυρία Κανέλλα Γρουσουζάκου, ΠΕ01 Θεολόγο.
      Στο πλαίσιο αυτού του μαθητικού ομίλου παραδοσιακών αναζητήσεων έκφρασης και πολιτισμού σχεδιάζονται να υλοποιηθούν δύο θεατρικά έργα με τους εξής τίτλους:
1) Η μάχη του Μαχαιρά : Φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Μισός αιώνας πέρασε από τα τραγικά γεγονότα εκείνης της περιόδου που άνοιξε μια βαθιά πληγή και καθόρισε τη σύγχρονη ιστορία της Κύπρου . Είναι ένα αφιέρωμα ιστορικής μνήμης και τιμής για τους νεκρούς και τους αγνοούμενους Κύπριους αγωνιστές.
2) Άγιος Εθνοϊερομάρτυρας Ανανίας: Ο εμψυχωτής των Κλεφτών της Πελοποννήσου.
Η πρώτη σκηνή διαδραματίζεται σε μια σύγχρονη σχολική τάξη και 
παρουσιάζεται μια σχολική εργασία για το βίο και το μαρτύριο του Αγίου 
Ανανία.


  Ενδεικτικά αναφέρουμε για το έργο αυτό: Η δεύτερη σκηνή είναι για το Κρυφό σχολειό και για το παιδομάζωμα από τους Τούρκους. Μεταφερόμαστε νοερά στον 18ο αιώνα και διαδραματίζεται σε μια Εκκλησία του Μυστρά, την εποχή  που ήταν Επίσκοπος Λακεδαιμονίας ο Άγιος Ανανίας. Η τρίτη σκηνή περιλαμβάνει δύο μέρη.Το πρώτο αναφέρεται στον επαναστατικό αγώνα των κλεφτών και αρματολών στα βουνά της Πελοποννήσου με εμψυχωτή τον Άγιο Ανανία. Το δεύτερο μέρος της τρίτης 
σκηνής αναφέρεται στην ζωή των υποδούλων Ελλήνων στους κάμπους της Πελοποννήσου που περιμένουν τον γενικό ξεσηκωμό για να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τους κλέφτες και αρματολούς στα βουνά. Η τέταρτη και τελευταία σκηνή θα προβληθεί όλη βιντεοσκοπημένη απ' τον  τόπο μαρτυρίου του Αγίου, στο ναό του Αγίου Δημητρίου στο Μυστρά.

    Οι μαθητές/τριες έχουν ήδη βρει και ένα δεύτερο δημοτικό τραγούδι για το Μαρτύριο του Αγίου Ανανία (εκτός από αυτό που αναφέρεται η αδερφή του Αγίου Ανανία, Βγενικούλα) και προέρχεται από το Βυζίκι Αρκαδίας. Θα το παρουσιάσουν στον ιερό τόπο του ηρωικού μαρτυρίου του Αγίου Ανανία και θα προβάλλεται ταυτόχρονα μεταφρασμένο στα ρωσικά, αγγλικά,γαλλικά, ισπανικά και σε όποιες άλλες γλώσσες ξέρουν) για την διάδοση της προσφοράς του εμψυχωτή των Πελοποννησίων επαναστατών του Αγώνα του 1821. Η εργασία αυτή με τις μεταφράσεις θα παραδοθεί στην Εκκλησιαστική βιβλιοθήκη της Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης και στην Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης. Η θεατρική παράσταση θα ολοκληρωθεί με το Απολυτίκιο του Αγίου Ανανία και τον Εθνικό Ύμνο .

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Η συστηματική επαφή των μαθητών/-τριών με τις κλασικές αξίες (πολιτική συνείδηση, δικαιοσύνη, μέτρον και μεσότης, φιλία , ευδαιμονία και αρετή, ανθρωπισμός), μέσω διαμόρφωσης κατάλληλου δραματικού περιβάλλοντος από την Ιστορία (και την τοπική) , τα Θρησκευτικά , την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και τη Λαϊκή Παράδοση με στόχο την απόκτηση ανθρωπιστικής συνείδησης και πολιτειότητας.
  • Η θεατροπαιδαγωγική μαθητεία στη φύση και η σύνδεσή της με θέματα ηθικής εκπαίδευσης, προσωπικής ανάπτυξης και αλληλεγγύης (δεξιότητες ζωής) με στόχο την απόκτηση πνευματικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
  • Η ανάπτυξη δράσεων, υπό το πρίσμα του ανοιχτού στοχοθετικού μοντέλου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών, με βάση τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε εποχής (κουλτούρα κ.ά.) και της τοπικής κοινωνίας.
  • Η αξιοποίηση θεατρικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και άλλων γλωσσικών μαθημάτων, αντικειμένων από τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, με στόχο την απόκτηση αισθητικών, εκφραστικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και αντικειμένων .
  • Η κατανόηση της τοπικής ιστορίας, με έμφαση στη σύγχρονη ιστορία, μέσω της πολυπρισματικότητας και η απόκτηση ιστορικής ενσυναίσθησης (ιστορικές περίοδοι του ελληνισμού/αρχαιότητα, Βυζάντιο, νεότερη και σύγχρονη ιστορία).

 

Ειδικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι:

Εκτός από τα μαθήματα παραδοσιακών χορών, τα οποία θα επικεντρώνονται στην ολόπλευρη προσέγγιση κάθε διδασκόμενης περιοχής, θα υλοποιούνται εντός και εκτός του χώρου του σχολείου μας και άλλες εβδομαδιαίες δράσεις ψυχαγωγικού και επιμορφωτικού χαρακτήρα , όπως για παράδειγμα θα συμμετέχουμε σε δραστηριότητες με στόχο την κοινωνική συνεισφορά και αλληλεγγύη (σχολικό χριστουγεννιάτικο bazaar). Επίσης θα δίνεται έμφαση στην δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος για τους μαθητές και τις μαθήτριες με πολλές ξεχωριστές δράσεις, θεατρικά παιχνίδια 
και ξεχωριστές κατασκευές.

 

    Σας περιμένουμε στον χώρο του σχολείου μας, με την ελπίδα να γίνετε μέλη της κοινότητάς μας και να την περιβάλλετε με την ίδια αγάπη και τον ίδιο σεβασμό που θα σας περιβάλλει και αυτή!

 

                                                                                                                                                                           Η υπεύθυνη του Ομίλου,

                                                                                                                                                                   Κανέλλα Γρουσουζάκου, Θεολόγος