ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Tο Πάσχα πλησιάζει και οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης προετοιμάζουν με ζήλο και ευαισθησία τις λαμπάδες που θα προσφέρουν την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 στους τροφίμους του Ιδρύματος Περιθάλψεως Χρονίως Πασχόντων Σπάρτης "Ο Άγιος Παντελεήμων". Η δράση εντάσσεται στα εργαστήρια δεξιοτήτων και πραγματοποιείται υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Γρουσουζάκου Κανέλλας, Αραπάκη Χαριτίνης και Τσιαμπά Αντωνίας. Στο πλαίσιό της προγραμματίζεται και η κατασκευή πασχαλινών καρτών.
Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. ΑΣ17889/11-04-2017 Κ.Υ.Α.(Β’ 1384) των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Μέσω της θέσπισης του ετήσιου παγκόσμιου εορτασμού επιδιώκεται η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού. Η ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως.
Το πείραμα αποτελεί συστατικό στοιχείο της επιστημονικής έρευνας. Είναι ευτύχημα για ένα σχολείο να έχει εξοπλισμένο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, το οποίο χρησιμοποιείται για την προσέγγιση των φαινομένων που εξετάζονται στα σχετικά μαθήματα μέσω πειραμάτων.
Ένα από τα πειράματα της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Χημείας αφορά τη διάλυση ουσιών στο νερό υλοποιήθηκε στη Β΄ Γυμνασίου στο εργαστήριο του σχολείου μας, στην αίθουσα "Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή". Οι μαθητές συνεργάστηκαν για να συμπληρώσουν τα φύλλα εργασίας και να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με τη διαλυτική ικανότητα του νερού και τη διάκριση ομογενών και ετερογενών μειγμάτων.
Ένα σύγχρονο και οργανωμένο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών αποτελεί χώρο βιωματικής μάθησης και πρακτικής εφαρμογής της γνώσης. Χάρη σε αυτό, οι μαθητές προσεγγίζουν τη γνώση μέσω πειραμάτων και εργαστηριακών ασκήσεων και ωφελούνται αναπτύσσοντας ποικίλες δεξιότητες.
Την εβδομάδα 7 έως 11 Νοεμβρίου οι μαθητές των τριών τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν φυτικά και ζωικά κύτταρα στο μικροσκόπιο στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας. Τα ηλεκτρονικά μικροσκόπια αξιοποιήθηκαν, ώστε οι μαθητές να εργαστούν ατομικά και σε ομάδες, να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας ενός μικροσκοπίου και να μελετήσουν κυτταρικές μορφές. Υπεύθυνη καθηγήτρια ήταν η διδάσκουσα κ. Χονδροπούλου Νικολέττα, η οποία προετοίμασε τις εργαστηριακές ασκήσεις με τη συνδρομή του υπεύθυνου εργαστηρίου του σχολείου μας, κ. Βαλκανά Γεώργιου.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης “Γ. Ρίτσος” κατά το σχολικό έτος 2015-16, στο πλαίσιο του μαθήματος των βιωματικών δράσεων, μελέτησαν θέματα σχετικά με τα “συναισθήματα, αυτοεκτίμηση, βία και σχολικό εκφοβισμό”. Υπεύθυνη: Κουτσαλιάρη Ελισσάβετ.
Ακολουθούν παρουσιάσεις των εργασιών αυτών.
Ακολουθήστε μας...
Εγγραφή newsletter
Εγγραφείτε στην υπηρεσία newsletter για να
λαμβάνετε τα νέα του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης