Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017
17-5-2017: Επίσκεψη στον Μυστρά
18-5-2017: Η Γ΄ τάξη παρασκεύασε σαπούνι!
Δημιουργώντας έναν μικρό κήπο του σχολείου μας
10-5-2017: Ένα παιχνίδι για την υγεία
10-5-2017: Εκδήλωση για την ψυχοσωματική υγεία των παιδιών μας
28-4-2017: Επίσκεψη στην αρχαία Μεσσήνη
4-4-2017: Εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄ τάξης στην Μονεμβάσια
Εκδρομή στη Λευκάδα και τα Ιωάννινα
28-3-2017: Η Β΄ Γυμνασίου στη βυζαντινή γειτονιά
24-3-2017: Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821
11 Mαρτίου 2017: Με επιτυχία η εκδήλωση για τον Κ. Καραθεοδωρή
10-3-2017: Η Γ΄ τάξη παρακολούθησε πειράματα φυσικής
6/3/2017: Εκδήλωση για τον σχολικό εκφοβισμό
15-2-2017: Επίσκεψη σε οινοποιείο στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος
3-2-2017: Εκδήλωση για τον Γιώργο Σεφέρη και τον Οδυσσέα Ελύτη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Το ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών

    Πατώντας εδώ, μπορείτε να διαβάσετε το Προεδρικό διάταγμα υπ΄ αριθμ. 126/11-11-2016, που αφορά την έναρξη και λήξη του σχολικού έτους και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών.

 

Αλλαγές στον τρόπο προαγωγής-απόλυσης

  Ενημερωθείτε για τις αλλαγές στον τρόπο προαγωγής των μαθητών και στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και των Ξένων γλωσσών, πατώντας εδώ.

white_arrow.png

Χρήσιμα


white_info.png

Σχολικό ημερολόγιο

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


Στον Μυστρά με... τον Καζαντζάκη

 

       Ο Μυστράς είναι ένας από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας. Τον Μυστρά αντικρίζουμε καθημερινά από τα παράθυρα του σχολείου μας. Ποιες, όμως, είναι οι εντυπώσεις καθενός/καθεμιάς μας αντικρίζοντάς τον; Οι σύγχρονες θεωρίες της λογοτεχνίας, και γενικότερα των ανθρωπιστικών σπουδών, κάνουν λόγο για τις «αναπαραστάσεις» του κόσμου, τις εκάστοτε προσεγγίσεις των ανθρώπων, που διαφέρουν μεταξύ τους από άνθρωπο σε άνθρωπο κι από εποχή σε εποχή, έχουν όμως και στοιχεία κοινά, εξίσου ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα, τι σημαίνει ο Μυστράς για τον/τη μαθητή/τρια, τον/την εκπαιδευτικό ή τον/την αρχαιολόγο; Ποιες ήταν οι «αναπαραστάσεις» των περιηγητών του 18ου ή του 19ου αι.; Ποιες του σπουδαίου συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη ή του Φώτη Κόντογλου γι΄ αυτόν;

     Ερωτήματα όπως τα παραπάνω αποτέλεσαν τη βάση για μια συναρπαστική διεπιστημονική διερεύνηση του παρελθόντος από τους μαθητές και της μαθήτριες της Β΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Νεοελληνικής λογοτεχνίας. Γιατί το πρόγραμμα «Ο Μυστράς του Καζαντζάκη» απαίτησε τη συνεργασία εκπαιδευτικών του σχολείου και της αρχαιολόγου κυρίας Γιάννας Κατσουγκράκη. Έτσι, μετά τις επισκέψεις των παιδιών στη βυζαντινή  γειτονιά του σχολείου μας και την επιστροφή στα μεσοβυζαντινά χρόνια, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να μεταβούν νοερά και στην υστεροβυζαντινή περίοδο, την εποχή της Παλαιολόγειας Αναγέννησης και του, κατά Καζαντζάκη, «Προφήτη της Νέας Ελλάδας», του Γεωργίου Γεμιστού-Πλήθωνα.

    Η προετοιμασία ξεκίνησε από το μάθημα της Ιστορίας, τα σχετικά κεφάλαια του σχολικού εγχειριδίου, αλλά και πρόσθετο υλικό που έθεσε στη διάθεση των μαθητών η διδάσκουσα κυρία Κωνσταντίνα Ντανάκα. Παράλληλα, υπό την καθοδήγηση του κ. Ιωάννη Κονδυλόπουλου, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες, μελέτησαν αποσπάσματα από το «Ταξιδεύοντας» του Καζαντζάκη, όπου ο Κρητικός λογοτέχνης, κατέθεσε τις εντυπώσεις του από την επίσκεψή του στον Μυστρά και τη συνάντησή του με τη βυζαντινή τέχνη, τους ανθρώπους του τόπου και τον συγγραφέα και αγιογράφο Φώτη Κόντογλου, που εκείνη την εποχή συντηρούσε τις τοιχογραφίες της Περιβλέπτου. Εκτός από τις παρουσιάσεις των ομάδων, αξιοποιήθηκαν η δημιουργική γραφή και τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού.

     Απέμενε η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο, στις 17-5-2017, και η μελέτη του θέματος «στο πεδίο», με τους μαθητές να ανακαλύπτουν επί τόπου όσα μελέτησαν θεωρητικά στην τάξη, υπό την καθοδήγηση αυτή τη φορά της κυρίας Γιάννας Κατσουγκράκη, που εμπνεύστηκε το πρόγραμμα. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στο φιλόξενο Ινστιτούτο Έρευνας Βυζαντινού Πολιτισμού, στο χωριό του Μυστρά. Εκεί προσεγγίστηκαν και άλλες πτυχές του θέματος μέσω της παρουσίασης της Διευθύντριας του σχολείου, κυρίας Μεταξίας Παπαποστόλου.

   Τονίστηκε η σημασία του Μυστρά για τη δημιουργία της εθνικής συνείδησης, την επιβίωση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, τις ιδιαιτερότητες της τέχνης που αναπτύχθηκε στην καστροπολιτεία, αλλά και τη ματιά μέσω της οποίας «είδαν» τον χώρο περιηγητές, ζωγράφοι και φωτογράφοι. Επίσης, με αφορμή το κείμενο του Καζαντζάκη, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη συντήρηση των μνημείων από τους μεγάλους εχθρούς, τον χρόνο, την υγρασία και το… αλάτι

    Στο τέλος της συνάντησης, η Διευθύντρια του Ινστιτούτου. κυρία Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου, ομότιμη καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, συνεχάρη τους μαθητές/τριες, την αρχαιολόγο και τους/τις εκπαιδευτικούς για την εμπεριστατωμένη και πρωτότυπη προσέγγιση του θέματος.

 

  

 

 

 
white_tick.png

Ψηφίστε

Πιστεύετε οτι η χρήση διαδραστικών πινάκων βοηθάει την εκπαιδευτική διαδικασία;

white_info.png

Επισκεψιμότητα

Σήμερα 460
Εχθές173
Εβδομάδα 633
Προηγούμενη εβδομάδα 1536
Τρέχων μήνας 2854
Προηγούμενος μήνας 4145
Συνολικά 22459
Your IP: 10.2.32.21
Today: 22-05-2017